Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Η Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με 9,7 δισ. ευρώ

Η Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με 9,7 δισ. ευρώ
λόγω νοσοκομειακών οφειλών, του SWAP 2001 και “αλληλεγγύης”
Ζωή Γεωργαντά
Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Οικονομετρίας και Παραγωγικότητας 
Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών
τέως Μέλος του Συμβουλίου της ΕΛΣΤΑΤ 
μετά από έγκριση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής των Ελλήνων
16 Σεπτεμβρίου 2012
Νοσοκομειακές Οφειλές
Από την μέχρι τώρα μελέτη των σχετικών στοιχείων, των καταθέσεων των μαρτύρων στην 
Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής τον Μάρτιο 2012, καθώς και στην βάση συζητήσεων με 
στελέχη της ΕΛΣΤΑΤ, και άλλους ειδικούς, αναφέρω τα εξής: 
(1) Οι οφειλές των δημόσιων νοσοκομείων προς τους προμηθευτές νοσοκομειακού υλικού 
τον Νοέμβριο 2010, που ανακοινώθηκε το έλλειμμα του 2009 από την ΕΛΣΤΑΤ και την 
Eurostat, ήταν 5,5-6 δισεκ. ευρώ που αφορούσαν μια σειρά ετών, 2005-μέρος του 2010.
(2) Ιδιαίτερα κατά το 2009 και 2010 υπήρχαν στα Μέσα Ενημέρωσης καταγγελίες για 
διαφθορά στις συμφωνημένες δαπάνες νοσοκομειακού υλικού. Μάλιστα στις 7 Μαρτίου 
2010, η Ελευθεροτυπία δημοσίευσε συμπεράσματα μεγάλης έρευνας από το Κέντρο 
Μελετών Υπηρεσιών Υγείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σε 
συνεργασία με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας και με επικεφαλής τον καθηγητή Γ. 
Τούντα. Στην μελέτη αυτή, μεταξύ άλλων ευρημάτων διαφθοράς, είχε διαπιστωθεί ότι:
(α) ότι τα συσσωρευμένα χρέη προς τους προμηθευτές νοσοκομειακού υλικού ήταν 
6,2 δισεκ. ευρώ, 
(β) οι υπερτιμολογήσεις ήταν 500% και 
(γ) η ετήσια αύξηση αγορών ορισμένων νοσοκομείων ήταν ίση με 3000%. 
Οι καταγγελίες αυτές διαφθοράς απαιτούσαν ενδελεχή έρευνα από το Ελεγκτικό 
Συνέδριο προτού τα χρέη αυτά υιοθετηθούν από την ΕΛΣΤΑΤ ως νόμιμα για να 
ενταχθούν στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης. Επιπλέον, τα χρέη αυτά, σύμφωνα με 
τους Κανονισμούς της Eurostat, δεν έπρεπε να καταχωρηθούν μόνο στο έτος 2009 διότι 
αφορούσαν πολλά προηγούμενα έτη, αλλά και για ένα λόγο παραπάνω, ότι δηλαδή από 
το έτος 2009 η χώρα μας, όπως και η λοιπή Ευρώπη, βρισκόταν σε περίοδο οξείας 
οικονομικής κρίσης και οιαδήποτε αδικαιολόγητη διόγκωση του ελλείμματος ήταν 
αυτοκτονική.2
(3) Από το ποσό των 6 δισεκ. ευρώ, μόνο τα 2,2 δισεκ. ευρώ φαίνεται να είχαν ελεγχθεί από 
το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ τα υπόλοιπα 3,3 με 3,8 δισεκ ευρώ ευρίσκοντο υπό εξέταση 
για το αν ήταν νόμιμα ή όχι.
(4) Ο κ. Παπακωνσταντίνου, στις 19 και 20 Οκτωβρίου 2009 στην σύσκεψη της ECOFIN
στο Λουξεμβούργο και στις Βρυξέλλες, χωρίς να απαιτείται από οιονδήποτε Ευρωπαϊκό 
Κανονισμό, αναθεώρησε, υπερδιπλασιάζοντας, την πρόβλεψη του ελλείμματος 2009 στο 
12,5% του ΑΕΠ, μέσα σε λίγες μέρες από τις 2 Οκτωβρίου 2009, που ο τέως Υπουργός 
Οικονομικών είχε επίσημα ανακοινώσει στην Eurostat ότι η πρόβλεψη ήταν 6%. Έτσι, 
όπως φαίνεται στα Πρακτικά της Εξεταστικής της Βουλής, στις 19-20 Οκτωβρίου 2009 
ο κ. Παπακωνσταντίνου είχε ταυτόχρονα, τελείως παράτυπα και αυτοκτονικά, 
χρησιμοποιήσει τις ανεξέλεγκτες δημόσιες δαπάνες και είχε διογκώσει: 
πρώτον, την πρόβλεψη του ελλείμματος του 2009 με 3,8 δισεκ. ευρώ, και 
δεύτερον, το έλλειμμα του 2008 αναδρομικά με 2,5 δισεκ. ευρώ. μερίζοντας έτσι τα 6 
δισεκ ευρώ του συσσωρευμένου νοσοκομειακού χρέους μεταξύ των ετών 2008 και 2009, 
χωρίς την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το συνολικό ποσό.
(5) Όταν τον Αύγουστο 2010 ανέλαβε η επταμελής ΕΛΣΤΑΤ, τα κονδύλια αυτά ΕΠΡΕΠΕ να 
διερευνηθούν ως προς την νομιμότητά τους, όσον αφορά τον ελληνικό νόμο (Ελεγκτικό 
Συνέδριο) και το ESA95 (όπως έχει αναφερθεί, δεν υπήρχε απαίτηση οιουδήποτε 
Ευρωπαϊκού Κανονισμού για ένταξη στο 2009 όλου του συσσωρευμένου, και μάλιστα 
μη-εγκεκριμένου ως νόμιμου, ποσού των 3,8 περίπου δισεκ ευρώ). Αντίθετα όμως, ο
πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ, κ. Γεωργίου, με την συμβολή της Eurostat, του ΔΝΤ και του κ. 
Παπακωνσταντίνου, εξουδετέρωσε πρώτα τα έξι μέλη του Συμβουλίου της ΕΛΣΤΑΤ και 
στην συνέχεια προχώρησε παράνομα στο έργο της διόγκωσης του ελλείμματος του 2009 
και με τα νοσοκομειακά απλήρωτα κονδύλια.
(6) Αναφέρω την απάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Αλγκίρντας Σεμέτα σε σχετική 
επερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χουντή, στην Ευρωβουλή, σύμφωνα με 
την δήλωση του κ. Χουντή:
[Στην απάντησή του ο κ. Σεμέτα, τονίζει ότι σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανόνες «όλες οι 
ροές πρέπει να καταγράφονται στη βάση αυτοτελών χρήσεων» και επομένως και «οι κρατικές 
δαπάνες πρέπει, να καταγράφονται στη βάση αυτοτελών χρήσεων, όταν προκύπτει 
υποχρέωση πληρωμής από την παροχή εμπορεύματος ή υπηρεσίας και όχι κατά τη στιγμή 
του διακανονισμού».
Όσο για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε η ελληνική κυβέρνηση το θέμα, ο κ. Σεμέτα 
σημειώνει ότι «τα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία συγκέντρωναν απλήρωτες υποχρεώσεις 
προς τους προμηθευτές τους για μια μεγάλη χρονική περίοδο και οι σχετικές δαπάνες δεν 
είχαν καταγραφεί στον υπολογισμό του κρατικού ελλείμματος». Και συνεχίζει:
«Η κατ’αρχήν συμπερίληψη εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης ολόκληρης της έκτασης 
των οφειλών στις προβλέψεις του ελλείμματος για το 2009 δεν έγινε με παρότρυνση της 
Επιτροπής», καταλήγει στην απάντησή του ο Ευρωπαίος Επίτροπος.]
7. Όπως φαίνεται στις ιδιόχειρες σημειώσεις μου στην σαρωμένη σελίδα 2 του άρθρου «Η
Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με τις ΔΕΚΟ» οι νοσοκομειακές δαπάνες ήταν 
«ανοικτό θέμα» στις 3 Σεπτεμβρίου 2010. Το ερώτημα είναι: σε ποιες πηγές δεδομένων 3
βασίστηκε ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ για να εντάξει σχεδόν 4 δισεκ. ευρώ στο χρέος της 
ΓΚ; Τι είναι τα 4 δισεκ. ευρώ, «στραγάλια»; 
Παράτυπη ένταξη στο 2009 αξίας SWAP 2001 ίσης με 5,4 δισεκ. ευρώ 
Υπάρχει κατατεθειμένη στην Βουλή αλληλογραφία μεταξύ των κκ. Γεωργίου, Όλλι Ρεν 
(Επιτρόπου επί Οικονομικών Θεμάτων της ΕΕ και προϊσταμένου της Eurostat), Β. 
Ράντερμάχερ (Γενικού Διευθυντή της Eurostat) και του κ. Παπακωνσταντίνου, η οποία 
προσφέρει μαρτυρία σύμφωνα με την οποία το SWAP 2001 μπορούσε να μην έχει ενταχθεί 
στο δημόσιο χρέος, αν το ζήτημα είχε συζητηθεί στο Συμβούλιο της ΕΛΣΤΑΤ και είχε τύχει 
της κατάλληλης διαχείρισής του από ελληνικής πλευράς. Σημειώνεται ότι όταν συνάφθηκε το 
SWAP 2001 δεν υπήρχαν σχετικές προβλέψεις στο ESA95 για την υπαγωγή του στο χρέος 
της Γενικής Κυβέρνησης. Αντίθετα μάλιστα, το Εγχειρίδιο ESA95 έκδοσης 2002 προβλέπει 
ελάφρυνση του δημόσιου χρέους από SWAPS του τύπου currency που ήταν το SWAP 2001 
της Ελλάδας. Εντούτοις, η αλληλογραφία που αναφέρω παραπάνω δείχνει την αναδρομική 
ένταξη δισεκατομμυρίων ευρώ στο Ελληνικό δημόσιο χρέος. Επειδή, όπως είπα, το SWAP
2001 αποσκοπούσε να ελαφρύνει το χρέος σύμφωνα με το ESA95, μπορεί να υποστηριχθεί 
ότι αν οι Ελληνικές Αρχές γνώριζαν τότε ότι το SWAP 2001 θα βάραινε το δημόσιο χρέος, 
ασφαλώς και δεν θα προέβαιναν στην σύναψή του. Παρακάτω αναφέρω επιλογή γεγονότων 
που στηρίζουν αφενός το συγκεκριμένο ύψος του SWAP που βάρυνε το χρέος και το 
έλλειμμα, και αφετέρου την ευθύνη του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ που δέχτηκε ερήμην του 
Συμβουλίου αδιαπραγμάτευτες παρεμβάσεις από την Eurostat και τις Ελληνικές Αρχές που 
παραβίασαν τον Ν3832/2010 όσον αφορά την ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ. Επιπλέον, ο 
πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ υποτίθεται ότι είναι ειδικός στα χρηματοπιστωτικά ζητήματα. Ποια 
ήταν η θέση του; Κανείς δεν γνωρίζει.
(1) Από τις χειρόγραφες σημειώσεις μου κατά την συνεδρίαση του Συμβουλίου της 
ΕΛΣΤΑΤ στις 3-9-2010 [βλ. σαρωμένη σελίδα 2 άρθρου «Η Αθέμιτη Διόγκωση του 
Ελλείμματος 2009 λόγω ΔΕΚΟ» παραπάνω link] προκύπτει ότι για το 2009 εντάχθηκαν 
στο χρέος και συνεπώς στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης 5,4 δισεκ.ευρώ από το 
SWAP Goldman Sachs του 2001. Με το μέγεθος αυτό φαίνεται ότι συμφωνεί και ο κ. 
Γεωργίου στην κατάθεσή του στην Εξεταστική του Μαρτίου 2012 (Πρακτικά 6-3-2012, 
σελ. 23/4, Τσιλάλη, Χαλαζούλα, AG0306RG.doc, μέσον της σελίδας), όπου ο κ. 
Γεωργίου λέει ότι το SWAP 2001 αντιπροσώπευε 2,26% του ΑΕΠ. (Σημειώνω ότι ο 
πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ προτιμάει πάντα να μιλάει με ποσοστά διότι είναι μικρά νούμερα 
αποφεύγοντας έτσι να εκφραστεί σε δισεκατ. ευρώ που αντιστοιχούν τα ποσοστά στα 
οποία αναφέρεται.) Παίρνοντας υπ’ όψιν ότι το ΑΕΠ πριν την αναθεώρησή του από τον 
ίδιο το 2011 ήταν 237,494 δισεκ.€ (EDP Apr.2010) και 235,035 δισεκ. € (EDP
Nov.2010), συμπεραίνεται ότι η αξία του SWAP 2001 που εντάχθηκε στην Γενική 
Κυβέρνηση συμφωνεί με το μέγεθος των σημειώσεών μου, δηλαδή 5,4 δισεκ.€. 
(2) Από τις χειρόγραφες σημειώσεις μου στην σαρωμένη σελίδα που αναφέρεται στην 
προηγούμενη παράγραφο, επίσης, φαίνεται ότι το SWAP 2001 ήταν το 2010 ίσο με 21 
δισεκ. ευρώ, τα οποία επιμερίστηκαν στα έτη 2006-2009, (με εκ των υστέρων, 2008, 
ρύθμιση της Eurostat, η οποία χρησιμοποιήθηκε χωρίς ουσιαστικό Ελληνικό αντίλογο και 4
διογκώθηκε περαιτέρω το Ελληνικό δημόσιο χρέος). Στην ίδια σελίδα φαίνεται ότι 
υπήρχαν και 1,5 δισεκατ. ευρώ από άλλα μικρά SWAP.
(3) Στις 25 Αυγούστου 2010 ο κ. Ράντερμάχερ έστειλε επιστολή στον κ. Γεωργίου, την οποία 
ο κ. Γεωργίου απέκρυψε από το Συμβούλιο αν και το Συμβούλιο τότε λειτουργούσε 
σχεδόν κανονικά. Η επιστολή αυτή είναι κατατεθειμένη στα Πρακτικά των συσκέψεων 
της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για το θέμα της ΕΛΣΤΑΤ 
τον Σεπτέμβριο 2011. Σύμφωνα με την επιστολή αυτή του κ. Ράντερμάχερ την οποία 
επισυνάπτω στο τέλος αυτού του άρθρου
1
, το Υπουργείο Οικονομικών έγραψε επιστολή 
με σχόλια για την αιτούμενη από την Eurostat ένταξη της αξίας του SWAP 2001 στην 
Γενική Κυβέρνηση. Φαίνεται ότι το Υπουργείο Οικονομικών θεωρούσε ότι το SWAP
2001 δεν έπρεπε να βαρύνει το δημόσιο χρέος. Την επιστολή αυτή την έδωσε το 
Υπουργείο Οικονομικών στον κ. Γεωργίου για να την στείλει αυτός στον κ. Ράντερμάχερ, 
και ο κ. Ράντερμάχερ απαντά στον κ. Γεωργίου και του λέει ότι πράγματι δεν υπήρχαν 
ευρωπαϊκοί Κανονισμοί, αλλά ούτε το ESA95 προέβλεπε ένταξη του SWAP αυτού στην 
Γενική Κυβέρνηση. Όμως, συνεχίζει ο κ. Ράντερμάχερ, η Eurostat εισήγαγε 
«ερμηνευτική οδηγία» το 2008 σύμφωνα με την οποία ο ίδιος ο κ. Ράντερμάχερ πιστεύει 
ότι το SWAP 2001 πρέπει να βαρύνει το χρέος και συνεπώς το έλλειμμα της Γενικής 
Κυβέρνησης. Για ενίσχυση του ισχυρισμού του, ο κ. Ράντερμάχερ προβάλλει ότι οι 
Ελληνικές Αρχές δεν έφεραν αντίρρηση το 2008, και προσθέτει ότι αν και οι Ελληνικές 
Αρχές θα μπορούσαν να έχουν κάνει διαφορετικά βήματα προς όφελος της χώρας διότι 
δεν υπήρχε πρόβλεψη ότι το SWAP 2001 θα βάραινε το δημόσιο χρέος και έλλειμμα, 
εντούτοις η Eurostat δεν είχε ενημερωθεί. Συνεπώς ο κ. Ράντερμάχερ υπαγόρευσε στην 
ουσία στον κ. Γεωργίου να εντάξει 5,4 δισεκ.€ στο έλλειμμα του 2009.
(4) Στην συνέχεια, στις 10 Σεπτεμβρίου 2010, ο κ. Γεωργίου κάλεσε τηλεδιάσκεψη για το 
θέμα, πάλι χωρίς να ενημερώσει το Συμβούλιο. Αυτό φαίνεται από τα συνοπτικά 
Πρακτικά που υπογράφει η κ. Ξενάκη, Διευθύντρια και στενή συνεργάτιδα του κ. 
Γεωργίου στην ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα Πρακτικά αυτά, στην «μυστική» 
τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν η κα Ξενάκη (Διευθύντρια Ερευνών στην ΕΛΣΤΑΤ) και δύο 
υπάλληλοι της ΕΛΣΤΑΤ (και οι τρεις, επιλεγμένοι από τον κ. Γεωργίου, μάλλον άσχετοι 
ακόμα και με την έννοια των SWAPS), ο κ. Στέληος Μαραβελάκης από το Γενικό 
Λογιστήριο του Κράτους, ο κ. Βασίλης Μαστροκάλος από τον ΟΔΔΗΧ (Οργανισμό 
Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους) και η Eurostat με τους τέσσερεις κκ Verrinder, 
Pantazidis, Ascoli, και Denis. Στα Πρακτικά αυτά φαίνεται ότι η υπόθεση του SWAP
2001 στερείται Ελληνικής διαπραγμάτευσης. 
(5) Στις 20 Σεπτεμβρίου 2010 και ενώ το Συμβούλιο συνεχίζει να είναι ενεργό, έχει μάλιστα 
έκτακτη σύσκεψη την ίδια μέρα, μένει ωστόσο ανημέρωτο πλήρως από τον κ. Γεωργίου 
για την επιστολή που του έστειλε την ίδια μέρα ο κ. Μαραβελάκης του ΓΛΚ (Γενικού
Λογιστηρίου του Κράτους), όπου τον ενημερώνει ότι το θέμα του SWAP 2001 εκκρεμεί 
και ότι χρειάζονται βοήθεια διότι η ερμηνευτική οδηγία του 2008 της Eurostat είναι 
«εξαιρετικά απλοϊκή».
1
Μόνο η επιστολή αυτή επισυνάπτεται, η λοιπή αλληλογραφία στην οποία αναφέρομαι παρακάτω δεν
επισυνάπτεται.5
(6) Στις 8 Οκτωβρίου 2010, ο κ. Ράντερμάχερ στέλνει επιστολή στον κ. Γεωργίου ότι το 
ΓΛΚ, η Eurostat και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδρίασαν στις 28 Σεπτεμβρίου 
και του περιγράφει τα συμπεράσματα της ανάλυσης που έγινε από την Eurostat, δηλαδή 
το SWAP 2001 θα ενταχθεί στην Γενική Κυβέρνηση αναδρομικά και ας μην υπήρχαν οι 
σχετικές προβλέψεις του ESA95 όταν αυτό (SWAP 2001) υπογράφτηκε. Και η επιστολή 
αυτή αποκρύφτηκε από το Συμβούλιο, η τελευταία συνεδρίαση του οποίου έλαβε χώρα 
την ίδια αυτή ημέρα της επιστολής του κ. Ράντερμάχερ.
(7) Σημειώνεται ότι ένα μήνα αργότερα δημοσιεύτηκε το διογκωμένο έλλειμμα του 2009, 
έτσι ελαφρά τη καρδία και με συνοπτικές διαδικασίες. Ο κ. Γεωργίου ευθύνεται τα 
μέγιστα διότι δεν μας ενημέρωσε για την σημαντική αυτή υπόθεση του SWAP 2001, 
αλλά, όπως φαίνεται, υποτάχθηκε στην Eurostat ερήμην του Συμβουλίου και χωρίς 
διαπραγμάτευση.
(8) Ενημερωτικά, θα ήθελα να τονίσω το μέγεθος της βίας που έχει υποστεί ο έντιμος 
Έλληνας πολίτης ακόμα και μόνον από την σύναψη του SWAP Goldman Sachs 2001. Αν 
και οι ακριβείς λεπτομέρειες του SWAP αυτού έχουν κρατηθεί μυστικές, εντούτοις από 
επιστημονικά δημοσιεύματα, καθώς και από δημοσιεύματα του έγκυρου Διεθνούς Τύπου, 
μπορώ να πώ ότι το SWAP αυτό που έχει χαρακτηριστεί διεθνώς ως «extremely
profitable» (υπερβολικά κερδοφόρο) για την Goldman Sachs, ήταν στην κυριολεξία 
αυτοκτονικό για την χώρα μας. Κάλυψε τότε ένα μικρό ποσοστό του δημοσίου 
ελλείμματος ως ποσοστού του ΑΕΠ, 2%, προκειμένου η χώρα μας να γίνει μέλος της 
ευρωζώνης, και σε απόλυτα μεγέθη η κάλυψη του δημοσίου ελλείμματος ήταν 1 δισεκατ. 
ευρώ. 
Στις 5 Μαρτίου 2012, ο κ. Σ. Παπανικολάου, επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ – Οργανισμού 
Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους – από το 2005 μέχρι 2010, έδωσε συνέντευξη στο Διεθνές 
Πρακτορείο Ειδήσεων Bloomberg σχετικά με το SWAP 2001. Σύμφωνα με την 
συνέντευξη αυτή, όταν η κυβέρνηση Σημίτη υπέγραψε την συμφωνία του 2001 με την 
Goldman Sachs, η Ελληνική κυβέρνηση χρωστούσε στην Goldman Sachs 600 εκατ. ευρώ 
συν 2,8 δισεκατ. που δανείστηκε. Μέχρι το 2005, η τιμή της συναλλαγής που ήταν ένα 
πολύπλοκο χρηματιστηριακό παράγωγο, αυτό που είχε καλύψει το 2% του ελληνικού 
χρέους, εκτινάχτηκε στα 5,1 δισεκατ. ευρώ. Τον Μάρτιο 2012 το κόστος της συμφωνίας 
αυτής του 2001 ήταν 2,8 δισεκ. ευρώ (αρχικό δάνειο) συν 15 δισεκατ. ευρώ, σύμφωνα με 
το Bloomberg. Και σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το κόστος αυτού του SWAP ήταν το 2010 
ίσο με 21 δισεκ. ευρώ, όσα ενέταξε αναδρομικά και παράτυπα η ΕΛΣΤΑΤ, κατόπιν 
εισήγησης της Eurostat, στο δημόσιο χρέος των ετών 2006-2009. Σημειωτέον ότι 
σύμφωνα με τον κ. GeraldCorrigan, Διευθύνονται Σύμβουλο και Πρόεδρο της Goldman
Sachs στις ΗΠΑ, και την κ. Fiona Laffan, εκπρόσωπο Τύπου της Goldman Sachs, η 
Eurostat γνώριζε τα πάντα σχετικά με την συναλλαγή αυτή του 2001. (Βλ. Risk
Magazine, 22 February 2010 και Bloomberg, Businessweek, 5 March 2012, αντίστοιχα.)
Όπως έχω ήδη αναφέρει, το SWAP αυτό δεν έπρεπε να ενταχθεί στο δημόσιο χρέος 
σύμφωνα με το ESA95. Όμως η Eurostat εξέδωσε διαφορετική ρύθμιση το έτος 2008 και 
η ΕΛΣΤΑΤ δέχτηκε αυτή η ρύθμιση να εφαρμοστεί αναδρομικά στην χώρα μας. 
Συνεπώς, η ζημία του ελληνικού κράτους από την όλη συναλλαγή ζημίωσε τους Έλληνες 
πολλαπλώς, ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΤΟ ΠΗΛΙΟ ΣΤΗΝ ΟΣΣΑ όπως λένε οι Εγγλέζοι:6
(1) Για δάνειο 2,8 δισεκ. ευρώ το 2001 πληρώνουμε στην Goldman Sachs 21 δισεκ. 
ευρώ μέχρι το 2037. Και δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή πόσα ακόμα θα 
πληρώσουμε διότι η τιμή της συναλλαγής του 2001 είναι αυξανόμενη. Το τραγικό 
αυτό λάθος ή ανικανότητα της κυβέρνησης Σημίτη ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ 
ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΟΙ ΕΝΤΙΜΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ.
(2) Διογκώνουμε το δημόσιο χρέος με 21 δισεκ. ευρώ από συναλλαγή του 2001 και η 
ΕΛΣΤΑΤ το αποδέχεται. Το Bloomberg μιλάει για άγνοια και ανικανότητα των 
Ελληνικών Αρχών. Φαίνεται ότι οι Ελληνικές κυβερνήσεις δεν μαθαίνουν από τα 
λάθη τους: Δέκα ολόκληρα χρόνια μετά το 2001, η άγνοια και η ανικανότητα 
συνδυασμένη με την αλαζονική έπαρση στελεχών και Συμβούλων κυριαρχεί στον 
Δημόσιο τομέα με τα καταστροφικά αποτελέσματα που συνεχίζουμε να ζούμε.
Επίδομα Αλληλεγγύης 1 δισεκατ. ευρώ και πρωτοφανής λιτότητα
Η νεοεκλεγείσα τον Οκτώβριο 2009 κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προέβη στην παραπέρα 
διόγκωση του ελλείμματος του 2009 με την ψήφιση του νόμου 3808/10.12.2009 «Έκτακτη 
οικονομική ενίσχυση κοινωνικής αλληλεγγύης, έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης των 
μεγάλων επιχειρήσεων και της μεγάλης ακίνητης περιουσίας και άλλες διατάξεις». Στην 
Αιτιολογική Έκθεση του σχετικού Σχεδίου Νόμου γράφεται «Με δεδομένη την εξόχως 
δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας με το τεράστιο 
δημοσιονομικό έλλειμμα, που ανέρχεται στο ύψος του 12,7% του ΑΕΠ και το υπέρογκο 
δημόσιο χρέος…η οικονομική ενίσχυση που παρέχεται επιβάλλεται να είναι κατά το δυνατόν 
ουδέτερη δημοσιονομικά, να μην επιβαρύνει δηλαδή ακόμα περισσότερο τον ελλειμματικό 
Κρατικό Προϋπολογισμό.»
Αν πραγματικά το Υπουργείο Οικονομικών δεν επιθυμούσε την παραπέρα επιβάρυνση του 
δημοσίου ελλείμματος, δεν θα έφερνε προς ψήφιση το σχετικό νομοσχέδιο την στιγμή που το 
ίδιο το Υπουργείο χαρακτήριζε την χώρα «Τιτανικό», και μάλιστα τον Δεκέμβριο 2009, στο
τέλος του έτους 2009 για το οποίο προέβλεπε γιγαντιαίο έλλειμμα. Η Έκθεση του ΓΛΚ 
υπ.αριθ. 181/36/2009, αναφέρει ότι η οικονομική ενίσχυση του νομοσχεδίου αυτού θα 
επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό με 1,068 δισεκ.€ τα οποία θα επιμεριστούν στα έτη 
2009 και 2010. Συνεπώς, το δημόσιο χρέος επιβαρύνθηκε από αυτή την αχαρακτήριστη
πράξη με 500 εκατομ.€ το έτος 2009.

Γιώργος Κολιοκώστας: Ο ακέραιος αντιεισαγγελέας που γκρεμίζει την συνωμοσία της σιωπής...

Ένας άξιος λειτουργός που ποτέ δεν μάσησε τα λόγια του. Ένας ακέραιος άνθρωπος που δεν έκανε “εκπτώσεις” στην προσφορά προς την πατρίδα.

Αυτός είναι ο Γιώργος Κολιοκώστας, ο αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου που αντέδρασε άμεσα στις αποκαλύψεις που είδαν το φως και σχετίζονται με την διαχείριση του μεγάλου σκανδάλου της ΕΛΣΤΑΤ.

Ο Γιώργος Κολιοκώστας, έχει διατελέσει προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών και προϊστάμενος της εισαγγελίας εφετών.

Με την άμεση αντίδραση του μετά και την καταγγελία του Γιάννη Αδαμόπουλου, δείχνει ότι υπάρχουν Έλληνες που θα αγωνιστούν για να εμποδίσουν την πορεία στην καταστροφή. Αυτή την ολέθρια ατραπό που σφυρηλάτησε ο κύριος Παπανδρέου και οι σκοτεινές φυσιογνωμίες που τον περιέβαλλαν και σήμερα κάποιο προσπαθούν να φυγαδεύσουν.

Ας σταθούν αντάξιοι του οι δικαστικοί λειτουργοί που θα αναλάβουν να αποδώσουν δικαιοσύνη και να τιμωρήσουν όσους φέρονται να συνεργάστηκαν για την αποσιώπηση της υπόθεσης. Ολοκληρώνοντας το ζοφερό έργο της εργολαβίας των μεγάλων ΜΜΕ που φέρουν τεράστιο μερίδιο ευθύνης γι’ αυτά που έγιναν και αυτά που έρχονται.

olympia.gr

Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΓΙΑ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ


ΔΕΥΤΈΡΑ, 19 ΑΥΓΟΎΣΤΟΥ 2013

ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΓΙΑ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

  "Πρόωρες Εκλογές βλέπει η πρεσβεία των ΗΠΑ μέσα στο Φθινόπωρο" γράφει το πάντα έγκυρο ΠΑΡΟΝ της Κυριακής στο σημερινό του κύριο θέμα!

ΣΠΑΕΙ: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΠΑΕΙ: ΕΚΛΟΓΙΚ...

ΣΠΑΕΙ: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΠΑΕΙ: ΕΚΛΟΓΙΚ...: Αριστερά < υπάρχει Μεγέθυνση - Δεξιά > υπάρχει πλήρης οθόνη  Καλό διάβασμα on line ή σε άμεση εκτύπωση ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 3 ΤΟΥ ΣΠ...

Στάση πληρωμών κήρυξαν οι Έλληνες σε Εφορία, Ασφαλιστικά Ταμεία, ΔΕΚΟ

xaratsi22222 photo
Αφού δεν χρεοκοπεί το Κράτος προς την Μέρκελ, χρεοκοπεί ο πολίτης προς το Κράτος! Στάση πληρωμών έχουν κηρύξει οι Έλληνες, όπως δείχνουν οι προβλέψεις για έκρηξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Εφορία, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και η εξαιρετικά περιορισμένη συμμετοχή στα προγράμματα ρύθμισης χρεών του υπουργείου Οικονομικών και των ασφαλιστικών Ταμείων.
Εξαιτίας της πληθώρας φόρων που πρέπει να πληρωθούν, τους επόμενους μήνες, εκτιμάται ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Εφορία, που, στο επτάμηνο, αυξάνονταν κατά περίπου 600.000.000 ευρώ το μήνα και έχουν φτάσει τα 4 δισ. ευρώ, θα εκτοξευθούν στα 13 δισ. ευρώ, μέχρι το τέλος του 2013. Δηλαδή, στο προσεχές πεντάμηνο, τα χρέη των φορολογουμένων θα αυξάνονται με ρυθμό 1,8 δισ. ευρώ το μήνα.
Οι πολίτες αδυνατούν πλέον να καλύψουν τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα να αφήνουν στην άκρη τις πληρωμές προς την Εφορία, τα Ταμεία, τις ΔΕΚΟ και άλλες υπηρεσίες.
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι, στην τριετία 2013-2015, θα προστεθούν ληξιπρόθεσμα χρέη 30 δισ. ευρώ, τινάζοντας στον αέρα τις προβλέψεις του Μνημονίου για τα φορολογικά έσοδα.
Πηγή: Κυριακάτικη Δημοκρατία

Αυξάνονται οι δυνάμεις επιστροφής στο εθνικό νόμισμα.

Δημοκρατία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς εθνική ανεξαρτησία και εθνική κυριαρχία.
Δεν νοείται αυτοδιάθεση και ελεύθερη δημοκρατική απόφαση μέσα στα πλαίσια που ορίζουν οι εντολές τρίτων. Αυτό είναι αδύνατον.
Όμως, εθνική ανεξαρτησία και εθνική κυριαρχία δεν μπορούν να υπάρξουν χωρίς οικονομική αυτοδυναμία και κυρίως χωρίς κυριαρχία ενός λαού πάνω στο νόμισμά του. Εθνική ανεξαρτησία όταν σε ταΐζουν άλλοι και όταν δεν έχεις δικό σου νόμισμα, δεν νοείται.
Επομένως, κατά λογική συνεκδοχή, δημοκρατία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς οικονομική αυτοδυναμία και κυρίως χωρίς κυριαρχία ενός λαού πάνω στο εθνικό του νόμισμα.
Στην περίπτωσή μας, όλα τα προγράμματα της τρόϊκας έχουν αποτύχει παταγωδώς και όπως αποδεικνύεται τώρα, αυτό δεν ήταν και τόσο λάθος εκτίμηση, αλλά μάλλον εσκεμμένη προσπάθεια μόνιμης υποδούλωσης και ξεπουλήματος της χώρας και του λαού μας, μέσα σε ένα περιβάλλον Δ΄ Ράϊχ.

«Η διαφορά ανάμεσα στους Έλληνες και τους Αργεντινούς είναι πως οι Έλληνες είναι δειλοί. Ο ελληνικός λαός είναι εκ φύσεως δειλός [....] δεν υπάρχει κάποια φωνή κατά του ευρώ», διαβάζουμε στον Observer. Εμείς δεν πιστεύουμε ότι οι Έλληνες είναι δειλοί.
Απλά βρίσκονται ακόμα κάτω από το ξαφνικό σόκ που τους βρήκε. Αρνούνται να το χωνέψουν και πιστεύουν ότι θα επανέλθουν σύντομα στον χαμένο τους Παράδεισο.
Επομένως, τρομοκρατούνται εύκολα από το καθεστώς και υποθάλπεται ο κοινωνικός αυτοματισμός για να διατηρούνται αδρανοποιημένοι στον μακάβριο καναπέ τους.
Αυτή η δύναμη της αδράνειας είναι το κενό που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν ντόπια και ξένα συμφέροντα. Αλλά αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ.
Μεγάλη πλέον μερίδα του λαού αφυπνίζεται και συνειδητοποιεί την αδήριτη ανάγκη επιστροφής στο εθνικό νόμισμα.
Αντιλαμβάνεται ότι είναι προτιμότερη μια δύσκολη περίοδος με προοπτική αυτοδύναμης ανάπτυξης και προόδου, παρά μια αιώνια εξάρτηση και εθνικός εξευτελισμός.
Έτσι, τελευταία παρατηρείται μια συνεχής αύξηση των δυνάμεων επιστροφής στο εθνικό νόμισμα, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας.
Προς το παρόν αυτές οι δυνάμεις είναι διάσπαρτες και χωρίς σοβαρή στελεχιακή παρουσία, αλλά σιγά σιγά θα δυναμώνουν και θα συγκλίνουν σε ένα μεγάλο ρεύμα που θα βάλει την Ελλάδα στο δρόμο της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας, της ανάπτυξης και της προόδου.
Όπως είναι φυσικό, το σημερινό πολιτικοοικονομικό σύστημα θα ανατραπεί και οι δυνάμεις που σήμερα χαρακτηρίζονται από τα συστημικά ΜΜΕ ως περιθωριακές, πολύ σύντομα θα γίνουν κυρίαρχες στην πολιτική και οικονομική ζωή της χώρας.
Είναι η μεγάλη ευκαιρία όλων όσων είναι αποκλεισμένοι από το σημερινό κλειστό, διαπλεκόμενο και κληρονομικό πολιτικοοικονομικό σύστημα, να αναλάβουν τα ηνία της χώρας.
Είναι μια μαθηματική νομοτέλεια που δεν θα αργήσει να επιβληθεί.
Πέτρος Χασάπης

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

''ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ: ''Ξεσκίστε τους Έλληνες''

21 φόροι σε 6 μήνες για κάθε οικογένεια: Μήπως δεν ξέρουν τι τους γίνεται; - Ιστορίες φορολογικής τρέλας


Εισοδήματα, σπίτια, αυτοκίνητα, καταθέσεις: Μισά-μισά με την εφορία - Η αβάσταχτη ελαφρότητα στον σχεδιασμό της φορολογίας έχει οδηγήσει στην παράνοια τους φορολογούμενους, που δεν ξέρουν τι πληρώνουν, αλλά και τι τους περιμένει αύριο...
Σκηνές τρέλας διαδραματίζονται καθημερινά σε επιχειρήσεις, νοικοκυριά και ΔΟΥ. Παιδιά αρνούνται να δεχτούν το σπίτι που τους χαρίζουν οι γονείς τους για να μην επιβαρυνθούν με χαράτσια ενώ δεν έχουν χρήματα για να ζήσουν, πολίτες καλούνται να πληρώσουν φόρο για ακίνητα που δεν έχουν ή διά νόμου απαλλάσσονται από τον φόρο, αποταμιευτές έχουν φτάσει στο αμήν με τον φόρο 50% που τους επιβάλλεται να πληρώσουν στους τόκους των καταθέσεων που τους απέμειναν. Σε απελπισία και διάλυση, όμως, οδηγεί ακόμα και τον ίδιο τον φοροεισπρακτικό μηχανισμό η αβάσταχτη προχειρότητα που περιβάλλει τον σχεδιασμό και την επιβολή των φόρων. Η επινοητικότητα των επιτελών του υπουργείου Οικονομικών να ανακαλύπτουν «τυφλά» μέτρα και φόρους μοιάζει ανεξάντλητη, με μισή ντουζίνα νέους φορολογικούς νόμους κάθε χρόνο (ένας νέος σχεδόν κάθε δύο μήνες), 30 φορολογικές αποφάσεις και εγκυκλίους του υπουργείου Οικονομικών από την αρχή του έτους, 103 το 2012 και πάνω από 650 συνολικά από τη στιγμή που ξέσπασε η κρίση, το 2010. Και στο τέλος τιμωρούνται φυσικά σχεδόν πάντα οι συνεπείς φορολογούμενοι που επωμίζονται διαρκώς νέα βάρη, αναλαμβάνοντας και εκείνα που αποφεύγουν όλοι όσοι κλέβουν την Εφορία ή έχουν ήδη χάσει τα παλιά τους εισοδήματα, οπότε το κράτος δεν μπορεί να εισπράξει από αυτούς τίποτα.

Φόροι από το πουθενά
 

Κανόνες και δεδομένα πια δεν υπάρχουν, όροι και προθεσμίες ανατρέπονται συνεχώς, φόροι που έχουν καταργηθεί επιστρέφουν αναδρομικά και ουδείς ξέρει τι ισχύει σήμερα και τι του ξημερώνει αύριο. Ακόμα και η απλή υποβολή μιας φορολογικής δήλωσης καθίσταται επικίνδυνη περιπέτεια, αφού επιχειρήσεις και νοικοκυριά διαλύονται υπό τα τεράστια φορολογικά βάρη, περιουσίες καταστρέφονται, ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός τα έχει και αυτός χαμένα και δεν ξέρει πια τι να εισπράξει και από ποιους. Το κράτος αρπάζει έως και το 50% των χρημάτων που βγάζει κάποιος, με φόρους εισοδήματος (με ανώτατο συντελεστή 45% στο εισόδημα και 4% ως έκτακτη εισφορά), πολλά επιπλέον ακόμα για φόρους περιουσίας (ΦΑΠ, ΕΕΤΑ κ.λπ.), ενώ ο πολίτης καλείται να ζήσει με ό,τι του απομένει για να πληρώνει και άλλους φόρους και χαράτσια (τέλη κυκλοφορίας, ρυθμίσεις χρεών από το παρελθόν, φόρους μεταβίβασης με εξωφρενικές αντικειμενικές, εισφορές σε ΟΑΕΕ, δόσεις στεγαστικών δανείων κ.λπ.). Με τις μειώσεις μισθών ή τις εισφορές συνταξιούχων, τον ΛΑΦΚΑ κ.ά., ουσιαστικά δεν μένει σχεδόν τίποτα προκειμένου ο Ελληνας φορολογούμενος να καλύψει ζωτικές ανάγκες του νοικοκυριού (ενοίκια, διατροφή, έξοδα μετακίνησης, σπουδές κ.ο.κ.).

Τα επιχειρηματικά και οικογενειακά κραχ βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη και οι φορολογούμενοι απελπίζονται ή φτάνουν στο σημείο να «ξεχνούν» τις υποχρεώσεις τους, δηλώνοντας οικονομική αδυναμία προκειμένου να μην τρελαθούν.1) Εχεις καταθέσεις; Τιμωρείσαι

Τιμωρία για όσους στήριξαν με τις αποταμιεύσεις τους τις τράπεζες

Κανείς δεν ξέρει πλέον τι ισχύει σήμερα και τι τον περιμένει αύριο. Εν μια νυκτί η κυβέρνηση αύξησε από 10% σε 15% (αύξηση 50%) τον φόρο στους τόκους καταθέσεων, παγιδεύοντας έτσι όλους όσοι είχαν προθεσμιακή κατάθεση και αναδρομικά.

Βρήκε όμως και άλλον τρόπο να τιμωρήσει όλους όσοι στήριζαν με τις αποταμιεύσεις τους τις ελληνικές τράπεζες, όταν επί μια τριετία κυβερνήσεις και υπουργοί τρόμαζαν με τη στάση τους στρέφοντας τους Ελληνες και ξένους αποταμιευτές να βγάλουν μαζικά τα λεφτά τους στο εξωτερικό.

Φόροι που έχουν καταργηθεί επιστρέφουν αναδρομικά και κανείς δεν ξέρει τι ισχύει σήμερα και τι του ξημερώνει αύριο. Ακόμα και η απλή υποβολή μιας φορολογικής δήλωσης καθίσταται επικίνδυνη περιπέτεια

Πέραν του φόρου 15%, οι τόκοι από φέτος φορολογούνται με την κλίμακα εισοδήματος έως και 40%. Ακόμα όμως και για να τους δηλώσει ο φορολογούμενος στο Ε1 θα συναντήσει τεράστια προβλήματα. Τα λάθη πληρώνονται ακριβά, ακόμα και αν τα έχει κάνει το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών!
Για παράδειγμα:
■ Εκατομμύρια φορολογούμενοι θα πληρώσουν πανωτόκια αν δηλώσουν τους τόκους καταθέσεων χωρίς να ελέγξουν πώς τα έστειλαν οι τράπεζες. Το υπουργείο Οικονομικών έχει περάσει στη δήλωση Ε1 το μικτό ποσό χωρίς να αφαιρέσει τον φόρο που παρακρατήθηκε. Ετσι, λοιπόν, θα πληρώσουν διπλό ή τετραπλό φόρο για τον φόρο που ήδη πλήρωσαν!
Για μικτούς τόκους π.χ. 1.000 ευρώ, απ' όπου παρακρατήθηκε από την τράπεζα φόρος 10%, ο φορολογούμενος πρέπει κανονικά να αναγράψει 900 ευρώ καθαρά στον κωδικό 659 και 100 ευρώ στον 433. Ετσι όπως εμφανίζονται, όμως, οι τόκοι στο Ιντερνετ, πολλοί θα παρασυρθούν και θα γράψουν 1.000 ευρώ στον κωδικό 659. Θα πληρώσουν έτσι έκτακτη εισφορά (1%-4%) για τα 1.100 ευρώ και όχι για τα 1.000 που οφείλουν. Αν, μάλιστα, έχουν άλλα εισοδήματα ύψους 19.000 ευρώ, τότε αθροίζονται και ξεπερνάνε τα 20.000 ευρώ. Με 20.100 ευρώ η εισφορά θα υπολογιστεί με 2% και όχι με 1% για όλα τα εισοδήματά τους, άρα θα πληρώσουν 402 αντί για 200 ευρώ που κανονικά θα έπρεπε!

■ Τεράστιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν φορολογούμενοι που συναντούν στο Ε1 τον νέο πίνακα 4 με τα φορολογούμενα εισοδήματα. Εκεί βλέπουν τον κωδικό 291 όπου με βάση την περιγραφή-παγίδα που δίνει το υπουργείο Οικονομικών («τόκοι από κινητές αξίες») πολλοί γράφουν τους τόκους καταθέσεων, ενώ αφορά τόκους ομολόγων. Θα πληρώσουν έτσι επιπλέον φόρο εισοδήματος και έκτακτη εισφορά!

■ Η ηλεκτρονική υποβολή άργησε υπερβολικά να ανοίξει, τα ποσά των τόκων δεν εμφανίζονταν προσυμπληρωμένα στο Ε1, με αποτέλεσμα οι φορολογούμενοι να κινδυνεύουν να χάσουν τις τρεις δόσεις πληρωμής του φόρου αν δεν προλάβουν να καταθέσουν δήλωση τον Ιούλιο.

■ Μέγα θέμα έχει ανακύψει και με τα ποσά των τόκων στους κοινούς λογαριασμούς, όπου ο έφορος μπορεί να τα κατανέμει στους συνδικαιούχους κατά το δοκούν. Μένουν στον αέρα έτσι οι δηλώσεις που έχουν ήδη αποστείλει για φέτος οι υπόχρεοι, αφού μπορεί να θεωρηθούν ανακριβείς και η Εφορία να υπολογίσει με τα δικά της μέτρα και σταθμά πώς έπρεπε να μοιραστούν και να φορολογηθούν για τους τόκους οι συνδικαιούχοι.

2) Αγροτεμάχια:καπέλο φόρων και για 1 τ.μ.
 

Κούρεμα στα αγροτεμάχια φοβούνται οι ιδιοκτήτες

Σε πανικό βρίσκονται πλέον εκατομμύρια νοικοκυριά καθώς η φρενίτιδα υποβολής δηλώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη και κανείς δεν ξέρει τι δηλώνει, πώς και πότε: όλοι ψάχνουν παγίδες στα κουτάκια με τους τριψήφιους κωδικούς των πάσης φύσης δηλώσεων (Ε1, Ε2, Ε3, Ε9, Ε21 κ.λπ.). Οι ιδιοκτήτες ακινήτων φοβούνται ότι στη χώρα μας θα εφαρμοστεί κούρεμα στα αγροτεμάχια αντί για κούρεμα καταθέσεων που επιβλήθηκε στην Κύπρο. Συμπληρώνοντας το Ε9 ξέρουν ότι θα πληρώσουν ακριβά το 2014 ό,τι δηλώσουν φέτος, αν και δεν εισπράττουν τίποτε από ακίνητα που κληρονόμησαν και απαξιώνονται.

Πολλοί δεν ξέρουν καν τι έχουν και πού. 
 

Για παράδειγμα:
 
■ Ζευγάρι άνεργων ιδιοκτητών που ζει στην Αττική καλείται να πληρώσει 11.500 ευρώ σε φόρους ακινήτων ή και για ακίνητα που δεν ξέρει καν πού βρίσκονται!
■ Ιδιοκτήτης ακινήτων με 492 αγροτεμάχια στην Ηλεία ζήτησε τη βοήθεια της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών για να δει τι πρέπει να δηλώσει, αφού είχε από κληρονομιά ακόμα και αγροτεμάχια εμβαδού μόλις... 1 τετραγωνικού μέτρου!
Αλλά για τα περισσότερα αγροτεμάχια στην επαρχία, όπου δεν υπάρχουν δρόμοι και Κτηματολόγιο, οι νέοι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να τα εντοπίσουν, αφού λιγοστεύουν και οι παλαιοί κάτοικοι των χωριών που ήξεραν και μπορούσαν να υποδείξουν «πού είναι το χωράφι και τίνος». Και για αυτά, όμως, ακόμα, πρέπει ή να τα πληρώσουν ή, αν δεν μπορούν να βρουν να τα πουλήσουν, να τα εκχωρήσουν στο κράτος. Εισοδηματα, ακινητα, αυτοκινητα, καταθεσεισ: μισα-μισα με την εφορια

Ακόμα και ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός σήκωσε τα χέρια ψηλά καθώς δεν γνωρίζει τι να εισπράξει και από ποιους. Στο 80% η προκαταβολή φόρου από τις επιχειρήσεις για το επόμενο έτος3) Εξοντωτικοί φόροι για σπίτια 300 ετών!

15.000 ευρώ ΦΑΠ τον χρόνο για την προγονική τους εστία

Εξοντωτικούς φόρους για σπίτια που έχουν, αλλά… το κράτος τα ορίζει ως διατηρητέα, καλούνται να πληρώσουν φέτος χιλιάδες ιδιοκτήτες. Εν μέσω κρίσης και χωρίς να αποκομίζουν κανένα εισόδημα από τα σπίτια που -πάππου προς πάππου- κληρονόμησαν για να κατοικούν και με κόπους συντηρούν, ακολουθώντας ειδικούς κανόνες που τους έχει επιβάλει το ίδιο το κράτος, το υπουργείο Οικονομικών τούς ζητά επιπλέον να πληρώσουν και φόρους-εκτρώματα, αναγκάζοντάς τους να τα εκποιήσουν όσο-όσο για να τα ξεφορτωθούν. Αντιθέτως, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων της Υδρας, που αποκτούν εισόδημα από αυτά, πληρώνουν ΦΑΠ που υπολογίζεται με τιμή ζώνης 850 ευρώ ανά τ.μ. αντί για 3.500-3.800 ευρώ (!) που ισχύει για τα σπίτια όπου μένουν οι ντόπιοι, τα οποία δεν αποτελούν εμπορική εκμετάλλευση, ούτε παρέχουν εισόδημα στον ιδιοκτήτη τους!

Υδραίοι ιδιοκτήτες διατηρητέων οικιών έφτασαν στο σημείο να στείλουν επιστολές στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τα υπουργεία Οικονομικών και Παιδείας, διαμαρτυρόμενοι επειδή φορολογούνται με εξωφρενικά υψηλές αντικειμενικές για σπίτια 300 χρόνων κατά κυριολεξία! Αδυνατώντας, όμως, να πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ τον χρόνο για συντήρηση και φόρους ακινήτων, εμμέσως εξαναγκάζονται να τα ξεπουλήσουν. Τα ποσά που δίνουν για να συντηρούν τα σπίτια τους είναι υπέρογκα, ειδικά σε διατηρητέους οικισμούς. Σε περιπτώσεις όπως αυτή της Υδρας, όλα τα κόστη συντηρήσεως υπολογίζονται… επί 3! Από το 1987 οι νόμοι ορίζουν τα υλικά και τα χρώματα που πρέπει να χρησιμοποιούν στα σπίτια τους. Στην Υδρα όλα πρέπει να είναι από πέτρα και ξύλο, που τα δουλεύουν αποκλειστικά ντόπιοι μάστορες με υψηλές χρεώσεις. Την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες απαγορεύεται διά νόμου να κάνουν τις αλλαγές που αυτοί θέλουν στα σπίτια τους, ούτε καν να τοποθετήσουν κλιματιστικά γιατί χαλούν την πρόσοψη. Σε έναν οικισμό όπου ζουν μόλις 3.000 άνθρωποι, μόνο πάμπλουτοι θα μπορούσαν να πληρώσουν φέτος ΦΑΠ 60.000 ευρώ (από περίπου 15.000 για κάθε εκκαθαριστικό ΦΑΠ των ετών 2010-2013) για ένα σπίτι που αποτελεί την προγονική εστία τους. Οι ιδιοκτήτες διατηρητέων ζητούν άμεσα να υπολογιστεί ο ΦΑΠ με τιμές ζώνης ανά τετραγωνικό μέτρο και χαμηλό συντελεστή εμπορικότητας. Επικαλούνται διατάξεις με βάση τις οποίες τα ξενοδοχεία της Υδρας πληρώνουν ΦΑΠ που υπολογίζεται με τιμή ζώνης 850 ευρώ ανά τ.μ. αντί για 3.500-3.800 ευρώ (!) που ισχύει για τα σπίτια τα οποία ιδιοκατοικούν και δεν αποτελούν εμπορική εκμετάλλευση, ούτε παρέχουν εισόδημα στον ιδιοκτήτη τους.

4) Υπουλο χτύπημα στα μεγάλου κυβισμού Ι.Χ.

Πρώτα παρότρυναν τον κόσμο να αγοράσει και τώρα τον βάζουν να πληρώσει

Και απ’ ό,τι εισόδημα απέμεινε στους πολίτες, η Εφορία έρχεται να τους τα πάρει φέτος όλα, μέσω της έμμεσης φορολογίας. Η αρχή έγινε με το ύπουλο χτύπημα σε όλους όσοι έχουν Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών:
1ον. Πολλοί αγόρασαν Ι.Χ. με κίνητρα και προτροπές του υπουργείου Οικονομικών το 2009.
2ον. Πλήρωσαν γι’ αυτά τα τέλη κυκλοφορίας του 2013 επειδή γνώριζαν πως φέτος δεν θα ίσχυε η έκτακτη εισφορά που τους είχε επιβληθεί.
3ον. Εκ των υστέρων, Ιούλιο μήνα, επιβάλλει για το 2013 και φόρο πολυτελούς διαβίωσης 5%-10% της αντικειμενικής. Με τα νέα δεδομένα, ιδιοκτήτης ενός πολύ φτηνού τζιπ 1.980 κυβικών εκατοστών, ανατολικής προέλευσης, που αγοράστηκε το 2009, θα πληρώσει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 418,7 ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2014, όταν το αυτοκίνητό του θα συμπληρώνει πενταετία. Στη συνέχεια και μέχρι να συμπληρώσει δεκαετία, θα πληρώνει 293 ευρώ. Αντιθέτως, σούπερ αυτοκίνητο των 60.000 ευρώ με τούρμπο κινητήρα 1.800 cc απαλλάσσεται και δεν πληρώνει τίποτε.


5) Η Δάφνη έγινε πιο ακριβή από την Εκάλη

100% πάνω οι αντικειμενικές στις λαϊκές περιοχές

Τρόμαξαν ακόμα και στο ίδιο το υπουργείο Οικονομικών με τις νέες αντικειμενικές τιμές υπολογισμού του ΦΑΠ που ανακοίνωσαν προ ημερών σε περιοχές που δεν είχαν ενταχθεί στο σύστημα έως τώρα.

Ενώ η κτηματαγορά πεθαίνει, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε τρελές τιμές οικοπέδων στη Δάφνη, υψηλότερες από εκείνες του 2007, ή ακόμα και από αυτές που ισχύουν σε Εκάλη και Κηφισιά.

Πήρε έτσι όλη η Ελλάδα μια πρόγευση του τι θα συμβεί αν αλλάξουν άμεσα οι αντικειμενικές τιμές παντού, όπως ζητά η τρόικα: επειδή το υπουργείο Οικονομικών κατάργησε στα τέλη του 2012 τις επιτροπές που έβγαζαν τις αντικειμενικές, χωρίς να ετοιμάσει, όμως, πρώτα έναν νέο μηχανισμό υπολογισμού των τιμών ακινήτων που προβλέπει το μνημόνιο, θα έπρεπε να ανακοινώσει τιμές-πρόκληση. Ετσι, παρά τη μεγάλη κρίση που μαστίζει τα νοικοκυριά και την αγορά:
■ Στις επονομαζόμενες «λαϊκές» και «υποβαθμισμένες περιοχές» (Περιστέρι, Αιγάλεω, Αγιος Δημήτριος, Πέραμα, Νίκαια, Δραπετσώνα, Καλλιθέα κ.ά.) οι τιμές της Εφορίας θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 100%!
■ Σε αστικές περιοχές όπου κατοικεί η μεσαία τάξη (Μαρούσι, Χολαργός, Νέα Σμύρνη, Αγία Παρασκευή κ.ά.) η ταρίφα θα έπρεπε να ανέβει έως και 30%.
■ Σε προνομιούχες περιοχές όπου κατοικούν κατά τεκμήριο οι πιο πλούσιοι (Γλυφάδα, Βάρη, Βουλιαγμένη, Κηφισιά, Εκάλη, κ.ά.) τιμές και φόροι θα έπρεπε να πέσουν τουλάχιστον 40%-50%!
Και όσο δεν αλλάζουν, όμως, οι αντικειμενικές, αλλά παραμένουν σκαλωμένες στα επίπεδα του 2007, πλήττονται το ίδιο και χειρότερα εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες.
Για παράδειγμα, κάποιος που απέκτησε προ ετών από αγορά ή κληρονομιά ακίνητο αντικειμενικής αξίας 1 εκατ. ευρώ (και μεγαλύτερης εμπορικής τότε), σήμερα πιέζεται και βλέπει πως μόνο κοψοχρονιά, ήτοι 500.000 ευρώ, μπορεί να το πουλήσει. Δέχεται, όμως, πιέσεις από τον αγοραστή να κόψει επιπλέον από το ήδη χαμηλό τίμημα, τουλάχιστον 20.000 ευρώ ακόμα, για να μοιραστούν τη διαφορά του φουσκωμένου -λόγω παλαιάς αντικειμενικής αξίας- φόρου μεταβίβασης, αλλιώς θα χαλάσει η συμφωνία και θα του μείνει απούλητο το σπίτι.

6) Χαράτσι και σ’ αυτούς που δεν έχουν ακίνητο

Το μεγάλο αλαλούμ με το ΕΕΤΑ

Ουδέν μονιμότερον εκ του εκτάκτου και νέοι φόροι από το πουθενά είναι το… απλό και σταθερό σύστημα φορολόγησης με το οποίο οι κυβερνήσεις επιδιώκουν να σώσουν τη χώρα από την κρίση, να μειώσουν τα ελλείμματα και να καταπολεμήσουν την ύφεση.Το ΕΕΤΗΔΕ καταργήθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση, αλλά… εγένετο Εκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΕΤΑ). Από τη μια στιγμή στην άλλη, η ΔΕΗ βρέθηκε από τον προηγούμενο μήνα να εισπράττει ένα ακόμη χαράτσι ακινήτων για το 2013, που επιβλήθηκε από το πουθενά στις αρχές του χρόνου στους λογαριασμούς ρεύματος.

Για άλλη μια φορά διαπιστώθηκε πως άλλα μέτρα και σταθμά χρησιμοποιούσαν οι δήμοι, άλλα η Εφορία και άλλα η ΔΕΗ. Εκτός από τα λάθη στα τετραγωνικά και τις τιμές ζώνης, η ΔΕΗ έφτασε να βάλει φόρο και πάνω σε 1.000.000 νοικοκυριά για τους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας τους που, όμως, εξαιρούνται από τον φόρο! Επιπλέον, δεν ξέρει τι εισπράττει και από ποιον, με αποτέλεσμα να ζητά φόρους ακινήτων από ανθρώπους που δεν έχουν καν ακίνητο.


7) Με ανάκριση θα μας φορολογεί η Εφορία

Θα δηλώνουμε μέχρι και τα... εικονίσματα

Μέχρι και το βαφτιστικό σταυρουδάκι του πρέπει να δηλώσει κάθε φορολογούμενος στην Εφορία για να μην τον πιάσει σαν φοροφυγά, με βάση τις νέες οδηγίες ελέγχου που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών. Απειλεί μάλιστα και με πρόστιμο έως 50.000 ευρώ όποιον αρνηθεί να προσέλθει για… ανάκριση στην Εφορία!

Ξεθάβοντας παλιές και νέες διατάξεις, το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να επιβάλει φόρους ελέγχοντας τον πλουτισμό των φορολογουμένων, όπως αυτός προκύπτει από τη σύγκριση του τι είχαν και τι έχουν κάθε χρόνο. Ο φάκελος κάθε φορολογούμενου πολίτη θα περιλαμβάνει μέχρι και τι λογαριασμό ΔΕΚΟ πληρώνει, για να αποκαλύψει τις καταναλωτικές του δαπάνες και τον τρόπο διαβίωσης με βάση τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου από την Εφορία. Ο φορολογούμενος θα πρέπει να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας και αν τυχόν παραλείψει να δηλώσει μετρητά ή τιμαλφή (ακόμα και… εικονίσματα) που έχει στην κατοχή του, η Εφορία θα θεωρήσει ότι αποτελούν προϊόν παράνομου πλουτισμού και φοροδιαφυγής.

Τι θα μας ζητήσει ο έφορος

■ Συμβόλαια αγοράς ακινήτων
■ Τιμολόγια αγοράς αυτοκινήτων
■ Αντίγραφο κινήσεων τραπεζικών λογαριασμών σε Ελλάδα και εξωτερικό
■ Λογαριασμούς ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, σταθερής και κινητής τηλεφωνίας
■ Αγορές, γονικές παροχές, κληρονομιές ακινήτων
■ Εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία
■ Στοιχεία για πιστωτικές κάρτες και δάνεια
■ Ασφάλιστρα ζωής, αυτοκινήτου κ.λπ.
■ Δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία8) «Κάτσε καλά γιατί θα σου γράψω το σπίτι!»

Αν και στην κυβέρνηση νομίζουν ακόμα πως είναι ανέκδοτο η απειλή «πρόσεξε, γιατί θα σου γράψω σπίτι», είναι καθημερινό φαινόμενο πλέον να μη θέλουν πολλοί ούτε για αστείο να ακούσουν πως θα αποκτήσουν ακίνητο, ούτε καν ως… δώρο!

Γονείς και θείοι θέλουν να γράψουν σε παιδιά και ανίψια τα ακίνητα που έχουν, αλλά εκείνα αρνούνται να δεχτούν το χάρισμα. Αυτό συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, είτε πρόκειται για ακίνητα στην Αθήνα, είτε στον Πόρο Τροιζηνίας ή 30 χλμ. από το λιμάνι της Νάξου. Οι νέοι φοβούνται πως δεν θα αντέξουν τους φόρους και τα έξοδα συντήρησης. Και δεν έχουν άδικο!

Για παράδειγμα:
■ Εκπαιδευτικός που μπαίνει τώρα σε διαθεσιμότητα, ο οποίος με τον κουτσουρεμένο μισθό που έπαιρνε πλήρωνε μόνο τη δόση του στεγαστικού δανείου του και δεν του έμενε τίποτα στο χέρι, έχει και ένα θηριώδες ακίνητο στην Αργυρούπολη από κληρονομιά από τον πατέρα του, το οποίο νοίκιαζε στο Δημόσιο. Το Δημόσιο, όμως, εγκατέλειψε το ακίνητο και μένει πλέον ξενοίκιαστο, με αποτέλεσμα να του χρωστάει ακόμα τα νοίκια, ενώ ο ίδιος δεν έχει να πληρώσει φόρους περιουσίας και χαράτσια και τώρα βρίσκεται στον προθάλαμο της ανεργίας ή της φυλακής. Στο υπουργείο Οικονομικών δεν εννοούν να καταλάβουν ότι το κράτος με αυτόν τον τρόπο αντί να κερδίσει χάνει.

Αρμόδιο στέλεχος για τους φόρους περιουσίας υποστήριζε προ ημερών πως «αν δεν αυξήσουμε τους συντελεστές φόρου κληρονομιάς, δεν θα αυξηθούν οι εισπράξεις». Οταν, λοιπόν, είδε τα νούμερα του Προϋπολογισμού που δείχνουν πως πέφτουν οι εισπράξεις φόρου κληρονομιάς όταν αυξάνεται ο φόρος (μετά το 2009) και αυξάνονται τα έσοδα όταν μειώνονται οι συντελεστές (επί Αλογοσκούφη - Δούκα), ήθελε να τα αμφισβητήσει λέγοντας ότι… η υπηρεσία του βλέπει άλλα νούμερα και όχι αυτά του Προϋπολογισμού!

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ-GR 
www.protothema.gr

Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΓΝΟΕΙΣ..


Τι μπορείς να κάνεις αν σου κλέψουν το κινητό; 

Για να μάθεις τον σειριακό αριθμό του κινητού σου (IMEI) σχημάτισε το.. *#06# στο κινητό σου, χωρίς να το καλέσεις και θα...

εμφανιστεί ένας αριθμός. Αυτός ο κωδικός είναι μοναδικός σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σημείωσε τον αριθμό και κράτησέ τον σε ασφαλές μέρος. Αν σου κλέψουν το κινητό θα μπορείς να δώσεις τον αριθμό αυτό στον πάροχό σου και το κινητό σου θα μπλοκαριστέι οριστικά, ακόμη κι αν ο κλέφτης αλλάξει κάρτα SIM.

Είναι πιθανό να μην ξαναβρείς το κινητό σου. Με τον τρόπο όμως αυτό θα ξέρεις ότι σίγουρα κανείς δεν θα μπορέσει να το χρησιμοποιήσει ξανά. Αν οι άνθρωποι γνώριζαν την ύπαρξη αυτού του κωδικού, οι κλοπές των κινητών θα ήταν άχρηστες.

Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης σε όλο τον κόσμο είναι: 112.

• Μπορείς να σχηματίσεις και να καλέσεις τον αριθμό, ακόμη και αν το τηλέφωνό σου είναι μπλοκαρισμένο.

Κλείδωσες τα κλειδιά στο αυτοκίνητο και είσαι μακριά από το σπίτι, όπου βρίσκεται το δεύτερο κλειδί;

• Κάλεσε το σπίτι και ζήτα από κάποιον να πλησιάσει το δεύτερο κλειδί στο τηλέφωνο και να πατήσει το control, ενώ εσύ κρατάς το κινητό σου σε απόσταση 20εκ. από την πόρτα του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει!

Δοκίμασέ το...

To κινητό σου είναι ξεφόρτιστο; Όλα τα κινητά έχουν μια ρεζέρβα φόρτισης. Σχηματίζοντας το *3370# η ρεζέρβα ενεργοποιείται αυτόματα δίνοντας περίπου 50 % πρόσθετη φόρτιση.

Ξαναφορτίζοντας το κινητό η ρεζέρβα ξαναγεμίζει για την επόμενη χρήση.


http://kostasedessa.blogspot.gr

http://skandalistis.blogspot.gr